www.babajig.co.il

יום שישי, 28 ביוני 2024

למה קשה יותר לתפוס דגים בימינו?

 

למה קשה יותר לתפוס דגים בימינו?

אם אתם מרגישים שזה קשה יותר מאי פעם לתפוס דגים בים , אינכם לבד. דייגים רבים מדווחים על ירידה בכמות הדגים ובאיכות הדיג. כמה גורמים אקולוגיים ואנושיים תורמים לתופעה זו, והבנתם חשובה לכל דייג חובב.

1. דיג יתר

הבעיה העיקרית היא דיג יתר. דיג מסחרי בקנה מידה גדול מפחית באופן משמעותי את מספר הדגים במי הים והאגמים. כאשר דגים נתפסים לפני שהספיקו להתרבות, האוכלוסייה לא מסוגלת להתחדש.

2. זיהום המים

זיהום מתמיד במקורות מים יכול להפחית את כמות הדגים ולפגוע בבריאותם. שפכים תעשייתיים, פלסטיק במים ומוצרים כימיים אחרים יכולים להוביל להפרעות התרבותיות ולמוות בקרב דגים.

3. שינויים בטמפרטורת המים

שינויים בטמפרטורת המים עקב התחממות גלובלית גורמים לדגים להימלט לאזורים עם טמפרטורות שהם מצליחים לשרוד בהן, כלומר קרים יותר או חמים יותר – תלוי במין.


4. הרס בתי גידול

פיתוח חופי ובנייה יכולים להרוס אזורים שהיו בעבר מקור עשיר למזון ומקלט לדגים. כאשר אין לדגים איפה להתרבות או להתחבא, זה מוריד את סיכוייהם לשרוד ולהתפתח.

5. הכנסת מינים זרים (בישראל פלשו הרבה מינים זרים מהים האדום דרך תעלת סואץ. )

מינים זרים יכולים להשפיע על המאזן האקולוגי באזורים שונים על ידי השפעה על מקורות המזון של הדגים המקומיים או אף הכחדתם.

6. שינויים טופוגרפיים..

מעשי ידי אדם ( אסדות ובנייה)

ומעשה הטבע ..( סחף חול לחופינו )

פתרונות לדייג חובב

כדייגים חובבנים, יש כמה דברים שאנו יכולים לעשות כדי לתרום לשימור הדגים:

  • דיג בר קיימא: הימנעות מדיג במקומות ידועים כאסורים לדיג ושמירה על המלצות הרשויות לגבי מינים וכמויות.
  • תמיכה במדיניות הגנה על הסביבה: לוחמה בזיהום ותמיכה ביוזמות לשמירה על מערכות המים.
  • חינוך והסברה: הפצת מידע על השפעת הדיג והזיהום על הדגים לקהילה הרחבה יכולה לעזור להעלות מודעות ולשנות הרגלים. ושחרור דגים קטנים

השמירה על הדגים ועל המים היא לא רק בעיה גלובלית אלא גם עניין מקומי שכל אחד מאיתנו יכול להשפיע עליו. על ידי פעולה מושכלת ומחויבת, נוכל לשמור על התחביב שלנו לדיג ולהבטיח את עתיד הדגים במימינו.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה הדמויים שמתאימים לדיג בים גלי

  בשיטת דיג ג'רג'ור, שהיא פופולרית בישראל ובעיקר בדיג מהחוף, הבחירה בדמויים עבור גלים גבוהים דורשת שיקולים מיוחדים. הנה מספר טיפים ל...

הצטרפו לקהילת הדיג שלנו בווצאפ

הצטרפו לקהילת הדיג שלנו בווצאפ
כאן תמצאו קישורים לקבוצות דייג בוואטסאפ וברשתות החברתיות, המתאימות לכל סוגי הדייגים. הצטרפו אלינו לדיון, למידה ושיתוף חוויות בעולם הדייג. בין אם אתם חובבי דייג ימי, נהרי או באגמים, תוכלו למצוא כאן את הקהילה המתאימה לכם.