www.babajig.co.il

יום חמישי, 4 ביולי 2024

הים יותר חם השנה ואיך זה משפיע על הדגה והדייגים

 ים חם והשלכותיו על הדגה והדייגים 

 הקיץ הקרוב הים השנה התחמם מוקדם מהרגיל וטמפרטרת המים כבר מגיעה ל-29 מעלות ויותר, בעוד שטמפרטורת המים הממוצעת לעת הזו היא 27-26 מעלות.  ( לפי השרות המטאורולוגי )



למעלה, טמפרטורת פני הים נכון לתאריך 24.6.24. למטה, אנומלית הטמפרטורה ביחס לממוצע השנים 2011-1982, נכון לתאריך 22.06.24

הים השנה התחמם מוקדם מהרגיל וטמפרטרת המים כבר מגיעה ל-29 מעלות ויותר. ערך זה היה לפני מספר עשורים ערך המקסימום השנתי, שאליו הגיעו פני הים לקראת אמצע אוגוסט (הים מוסיף להתחמם גם אחרי שיא קרינת השמש בשל קיבול החום הגבוה שלו).
ראוי לציין שטמפרטורת המים הממוצעת לעת הזו היא 27-26 מעלות, כך שאם הים יוסיף להתחמם בקצב הקייצי הממוצע שלו עשויה להישבר הקיץ טמפרטורת המים המקסימלית, 31.9 מעלות צלסיוס, שנקבעה ב-15.8.2021.
טמפרטורות המים נמדדות בשני העשורים האחרונים על ידי מכשור המצוי על מצופים בחיפה, חדרה, אשדוד ואשקלון ומשודר באופן רציף. מלבד טמפרטורת פני הים נמדדים משתנים אוקינוגרפיים נוספים וביניהם גובה גלי הים. 

טמפרטורות מים גבוהות מהרגיל יכולות להשפיע באופן משמעותי על הדגה והדייגים. כאשר המים חמים יותר, דגים רבים עשויים להתקדם צפונה או לחפש מים עמוקים יותר כדי למצוא טמפרטורות שמתאימות להם יותר, מה שעלול להפחית את הזמינות של מינים מסוימים באזורים מסורתיים של דייג. זה יכול לדרוש מדייגים להתאים את טכניקות הדייג שלהם או לנסוע רחוק יותר כדי למצוא את הדגים. בנוסף, שינויים אקלימיים אלו עלולים לשנות את מחזורי ההתרבות של הדגים, מה שיכול להשפיע על יציבות המינים באופן ארוך טווח.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה הדמויים שמתאימים לדיג בים גלי

  בשיטת דיג ג'רג'ור, שהיא פופולרית בישראל ובעיקר בדיג מהחוף, הבחירה בדמויים עבור גלים גבוהים דורשת שיקולים מיוחדים. הנה מספר טיפים ל...

הצטרפו לקהילת הדיג שלנו בווצאפ

הצטרפו לקהילת הדיג שלנו בווצאפ
כאן תמצאו קישורים לקבוצות דייג בוואטסאפ וברשתות החברתיות, המתאימות לכל סוגי הדייגים. הצטרפו אלינו לדיון, למידה ושיתוף חוויות בעולם הדייג. בין אם אתם חובבי דייג ימי, נהרי או באגמים, תוכלו למצוא כאן את הקהילה המתאימה לכם.